Brasserie 11

Eelmise aasta novembris avati Fahle ärikvartalis Prantsuse restoran Brasserie 11, mille sisekujunduses on kaasa löönud ka meie E. Ahlströmi tiim. Uurisime koha perenaiselt, mis on teda inspireerinud, kuidas koht alguse sai, millised on meeldejäävamad kogemused restoraniäris ja kuidas nad jõudsid meieni.

Inspiratsioon

„Brasserie 11 loomine ise ongi olnud üks suur inspiratsioon. See on olnud kauaaegne unistus, mis ootamatult on ellu ärganud. Mulle meeldivad päris asjad ja oma töö juures annavadki kõige rohkem inspiratsiooni, motivatsiooni ja hea tuju,“ ütleb Brasserie 11 juhataja Kati Plaamus ja toob välja peamised inspiratisooniallikad.

  • Inimesed minu ümber – iga üks täiesti eriline, omamoodi ja oma ala professionaal, aga meis kõigis on midagi ühist – meie elu väärtused, rõõmus meel ja pealehakkamine. Selliste inimestega koos olemine annab jõudu, energiat ja hulga ägedaid mõtteid.
  • Prantsusmaa – see mõnes mõttes lihtne ja vana maa, kuid omab väga palju põnevaid saladusi, kirgi, emotsioone ja värve. Seal ei tehta midagi lihtsalt tegemise pärast. Meie ka ei tööta selleks, et tööd teha. Me soovime tõesti kogu hingest edasi anda just emotsiooni, elamust ja naudingut.
  • Külalised – saada tagasiside nende silmadest, nende olekust ja kehakeelest ning sõnadest. Kuulata nende lugusid, üllatada ja rõõmustada neid ning olla kõige selle keskel. Käia saalis ringi ja rääkida külalistega, kuidas nende õhtu on läinud. Öeldakse, et eestlased ei ole suhtlejad – see on vale. Tegelikult meile meeldib, kui meiega tullakse rääkima ja tuntakse huvi.

Tipphetked

„Neid on küll palju rohkem, kui kolm. Siin juhtub alatasa midagi, mis ajab naerma või nutma, üllatab või kohutab. Väga harva, kui näeme päeva, mil kõik sujub ideaalselt ja midagi ei juhtu. Aga kui nüüd välja tuua meeldejäävamad momendid, siis.“

  • Me oleme ise kullerid – me ei usalda oma toitu võõrastele. Aga oleme otsustanud kullerdada toitu ka väljaspoole Tallinnat. Meile tuli tellimus Loksa lähedale külla. Kõik oli hästi, kuller-teenindaja sai õigeaegselt välja sõidetud ja aadress Google Mapsis ja puha, aga poolel teel selgus, et osa toidust jäi maha. No pole hullu – kliendiga kokku lepitud, pöördus kuller tagasi Tallinna poole ja lubas toidu veidi hiljem kohale viia. Et toiming kiiremini käiks, startis brasseriest uus kuller-teenindaja Loksa poole. Nüüd mitme inimese poolt üle kontrolltud koostisosad kaasas. Õrn naisterahvas pisikese autoga. Lumisel talvel. Seda küla ta üles ei leidnud, aga leidis metsa vahelt ühe paraja hange, kuhu auto parkida. Kahjuks oma jõududega ta selle autoga sealt väja ei saanud ja lähedalt abi ka võtta polnud. Helistas päästeametisse ja palus abi. Peale pikka ootamist tuli politseipatrull ühe õblukese härra ja naisterahvaga. Ei saanud ka sellest ekipaažist asja ja see pisike auto istus kenasti hanges edasi. Politsei pakkus meie teenindajale küüti ja viis ta Tallinna. Auto jäi järgmise päevani sinna metsa. Meie kallis klient oli kannatlik ja rõõmustas väga järgmisel päeval paki üle. Me tõesti teeme oma asja südamega.
  • Parim tagasiside on see, et tullakse tagasi, eks! Ja kui sul on Prantsuse koht ja sööma tuleb prantslane. Ja ta tuleb tagasi. Ja veel ja veel. Ja teised pranstlased ka. Siis rohkem ei ole sõnu vaja. See on üks ägedamaid tunnustusi meile.
  • Meil on parimad sommeljeed. Näide nendest – meile tulevad külalised, kes armastavad sommeljeesid proovile panna. Paluvad midagi ja jäävad reaktsiooni ootama.. ja üllatuvad, kui sommeljee jalg ei värise ning ta soovitab veine, mida isegi nemad pole proovinud ja need sobivad perfektselt toiduga ning on täpselt külalise meele järgi. Ja nad kordavad seda ka teise sommeljeega – tulemus sama. Ja ka kolmandagagi ei juhtu muud.

Unustamatud hetked

  • Number 11 on mind saatnud pikki aastaid. See pidi olema inglite number, mis kaitseb. Minu elus on 11 kummitanud ja saatnud tõesti väga palju. Alustades lapsest, kes sündis kell 11.11 ja abiellumisest (avaldust viies öeldi, et sel kuul on ainuke vaba päev 11) kuni selleni välja, et Sitsiilias meie autole otsa kihutanud maffiooso sünnipäev, dokumendi number ja kodune aadress olid 11-ga seotud. Ka see viimane intsident, mis algul tundus meeletult hirmus ja lahendamatu, sai õnneliku lõpu ja kõik osapooled elavad siiamaani. Vist. Aga restorani luues teadsin kohe, et ka siin on vaja 11-ne kaitset. Ja tundub, et see toimib. Avasime 11.11.2020 kell 11.11 oma uksed. Meid on hoitud ja armastatud. Palju toredaid pakkumisigi on tehtud just 11-ks kuupäevaks. Alustades telesaatest ja lõpetades moekunstniku uue kollektsiooni esitlusega tema 11-l tegevusaastal. 
  • Meid on külastanud mitmed toidukriitikud ja ajakirjanikud. Oleme kõiki üllatanud oma toidu kvaliteedi ja maistega. Toidu juures on meie peamine fookus maitse. Me ei kuluta aega ja raha niivõrd tipile ja täpile taldrikul, kuivõrd just kvaliteetsele ja ilusale toidunõule ning ehtsale toidule selle peal või sees. Kvaliteet on märksõna, mille arvelt me allahindlust ei tee. 
  • Soovime pakkuda täispaketti – toidu- ja veininaudingut, audentset atmosfääri, Prantsuse kultuuri ja elamust, mis meenutaks kui reisil käimist. Meie uksest sisse tulles võiks ununeda, kus riigis sa parasjagu viibid – oled sattunud Prantsusmaale. Iga detail peaks viitama sellele – olgu see prantsuse muusika, Marie Antoinette portree, maalinäitus, arrogantne kuid lõbus teenindaja või kõvahäälsed kokad avatud köögis. Meie teenindus hõlmab suures osas meelelahutust – meile ei tulda ainult sööma.

Koostöö maagilise hetke loojaga

Kuidas sujus koostöö E.Ahlströmiga? 

„E. Ahlströmi juurde jõudsime tänu meie peakokk Alo Stammi soovitusele. Saan aru, et kes kord juba nendega koostööd teeb, see ka jääb nende lojaalseks kliendiks. Nii head valikut, paindlikkust ja loovust ei saa teistelt partneritelt – selleks on vaja eraldi kolme partnerit. Aga hetkel saime kõik ühest kohast. Lisaks laua- ja kööginõudele, mis on pälvinud imetlust meie külalistelt, kriitikutelt kui ka meilt endilt, on meie majas väga palju muudki just nende käe all valminud. Meie sisekujundajad Marian Kivila ja Jan Leo Grau said väga hea klapi E. Ahlströmi sisekujunduse projektijuhi Annega. Koostöös sündis mitu erinevat projekti. Saime abi nii valgustuse, kardinate, tööriiete kui ka mööbli osas. Minu jaoks suurim üllatus oligi see, et nad tegelevad lisaks nõudele ja tööriietele ka sisekujunduselementidega. Suhtlus oli kiire, sõbralik ja asjalik. No kui enne avamist viimastel päevadel tuleb Anne isiklikult ise kardinaid üles panema, siis polegi midagi rohkem lisada. Oleme väga tänulikud.“

Aitäh usalduse eest Brasserie 11 ja Kati Plaamus.
https://www.facebook.com/brasserie11tallinn/

Kaunis ja toimiv terrass nende toodetega!

Ringlussevõetud PET-materjal sisustustoodetes