Ravintolan sisustus ja somistus Eahlstrom

Sisustustooted

Restoranid ei ole enam ammu ainult söömiseks, vaid nad on tähtis osa vaba aja veetmisel, seltskondlikel kokkusaamistel, elusündmuste tähistamisel ning ka tööalastel kohtumistel. Kuna restorani ei minda ainult kiiret kõhutäit saama, vaid sageli veedetakse seal pikki tunde nautides head seltskonda või pannes paika ärialaseid eesmärke, on väga oluline, et ka restorani atmosfäär oleks õdus ja toetav.

Meeldivas ja stiilselt kujundatud ruumis on mõnus aega veeta ning kellelgi pole soovi kuskile edasi kiirustada. Sama käib ka erinevate ürituste kohta – olgu tegemist pulma, sünnipäevapeo, konverentsi või firmapeoga, kas siseruumis, terrassil või miks mitte ka täesti vabas õhus, annab õdusa ja stiilse atmosfääri loomine ürituse  toimumispaigale väga palju juurde.

Lugu jätkub pärast kategooriate loetelu...

Lisaks heale toidule ja viisakatele teenindajatele ootavad kliendid ka ilusat ja maitsekalt kujundatud ruumi. Arvatakse, et alates 18. sajandist hakati suuremat tähelepanu pöörama restoranide üldisele sisekujundusele ja valiti hoolsamalt kõiki sisustusdetaile. Nii mööbel, valgustus, värvid, laudlinad, söögiriistad ja dekoratiivsed elemendid mõeldi läbi, et kõik need sobiksid kokku ning tekitaksid ühtse stiili ja imelise atmosfääriga ruumi, kus klientidel on mõnus olla ning mis kutsub ikka ja jälle tagasi. 19. sajandil oli palju barokkstiili ning sisekujunduses kasutati seinamaalinguid või maale, hoone välise stiiliga jätkati ka sisekujunduses. 20. sajandil see suund muutus, arhitekt töötas koos sisearhitekti ja sisekujundustiimiga ning koos pandi kohe algusest peale paika kogu restorani stiil. Loomulikult ei suutnud kõik restoranid endale spetsialiste lubada ning pikka aega lubasid professionaalide teenuseid endale vaid luksusrestoranid, kuid see muutus 19. sajandi lõpus, kui lisandus palju söögikohtade kette, millel kõigil oli ka ühtne stiil.

Maailmasõjad ja kommunismiaeg ei mõjunud just arendavalt ega inspireerivalt - mõnede eranditega olid sel ajal paljud söögikohad ühtmoodi lihtsalt kujundatud. Sisekujunduses domineerisid valged laudlinad ning inimesed läksid sinna väga üleslöödult – ülikonnas ja pikkades kleitides. Teine variant oli töölissööklad, kus said kõik kiirelt kõhu täis. Pärast teist maailmasõda hakati üldise sisekujunduse kõrval tähelepanu pöörama ka sellistele detailidele nagu teenindajate riided, lauanõud ja isegi menüüd. 1980ndate majandusbuum oli viljakas pinnas, et katsetada igasuguseid uusi ja põnevaid sisustusdetaile.

Tänapäeaval isegi võisteldakse restoranide interjööridega ning korraldatakse erinevaid konkursse. Kliendid üldiselt ei pruugi teadagi, kelle sisekujundusloomingut nad restoranis istudes naudivad, kuid väga palju pildistatakse nii oma toitu kui ka restorani interjööri ning nii jõuavad need pildid sotsiaalmeediasse ja paremal juhul ka ajakirjade veergudele. See omakorda peaks olema restoranide omanikele ja kujundajatele suur motivaator veelgi hoolikamalt iga sisustusdetail läbi mõelda – kui kõik õnnestub hästi, levivad kiidusõnad kindlasti nii suust suhu kui Interneti teel piltidena, mis omakorda võib nii restoranile kui kujundajale palju tähelepanu ja kliente tuua.

Nii restoranides kui erinevatel üritustel peaks stiil ja disain olema harmooniline - see ei tohi kogu tähelepanu endale haarata, kuid peab kogu muud sisustust kenasti toetama. Kindlasti tuleks arvestada ka restorani menüü ja stiiliga või aset leidva sündmuse olemusega. Suvises rannapulmas, firma jõulupeol või vahemeremaade menüüd pakkuvas restoranis saab kasutada väga erinevaid sisustuselemente, arvestades just sinna sobivaid detaile.

Kuigi uuemal ajal enam rangeid reegleid sisustamise osas pole, siis mõne põhilise asjaga tasub siiski arvestada. Atmosfääris peab olema see miski, et seal oleks hea olla, sest külastajatele avaldab restorani õhkkond pea sama palju mõju kui toit. Kui inimene tuleb restorani või mõnele üritusele, siis on väga oluline talle kohe hea esmamulje tekitada. Väiksed asjad loevad ja iga detail tuleb läbi mõelda! Kindlasti leidub midagi ebatavalist ja teistest erinevat, mis püüaks klientide tähelepanu, kuid vältida tuleks liigset segadust ja dekoratsioonide ülekuhjamist. Detailidega ei saa üle pingutada, sel juhul tekitavad nad palju taustamüra ja püüavad kogu tähelepanu endale. Ka üks hästi valitud stiilne vaas laual või pilkupüüdev küünlajalg võivad muidu tagasihoidliku ruumi särama lüüa. 

Oleme puhkusel 22.7-26.7.

Õigete valikutega vastutustundlikuma tuleviku suunas

Keskkonnasõbralikud tooted restoranidele ja hotellidele